A vállalkozások eredményessége egyre inkább függ az alkalmazott reklámeszközöktől. A megfelelő termékek kiválasztása azonban nem egyszerű feladat. A tervezés, a megfelelő eszközök beszerzése, kiszállítása és egy integrált koncepcióba való beillesztése gondos és megfontolt folyamat eredménye kell legyen. Csak ennek eredményeképp értheti el a megfelelő célt és hatást cégével!
A hatékonyság attól is függ, hogy a reklámajándék-szolgáltató a változatos és egyedi ajándéktárgyakon kívül, más, speciális szolgáltatást is képes-e nyújtani. Célunk, hogy Megrendelőnk nevét, márkanevét megismertessük, vagy ismertségüket megerősítsük.

A reklámajándék a cég által adott ajándék, mely magán viseli a szervezet reklámkoncepcióját. A vállalat valamilyen üzenetét közvetíti a megajándékozott felé, attól függően milyen jellegű reklámajándékról van szó (kisebb értékű, vagy egyedibb, drágább, reprezentatívabb).
Sokak által lebecsült kategória, pedig az adott termék az ajándékkal találkozó személyekre hatással van. A megajándékozott az üzenetre reagál, megjegyez valamit.
Gyakran elfelejtik, hogy a cég alapvető nyomdai termékei (pl. névjegykártya, szórólap, mappa) nagy része jelentős reklámértékkel bír (céges levélpapír, jegyzettömb, önátírós nyomtatvány, papírtáska, stb.), így promóciós értékünk egyáltalán nem lebecsülendő.
Ezért az adott reklámajándék kiválasztását, minőségét, átadásának módját, időpontját, körülményeit tudatosan, módszeresen és körültekintően kell elemző-tervező munkával kialakítani. A reklámajándéknak rendelkeznie kell a szükséges figyelemfelkeltő értékkel.
Alapvetően kétfajta reklámajándék létezik:
- Szóróajándék: viszonylag kisebb értékű, nagy mennyiségben készülő, tömeges terjesztésre szánt emblémázott reklámtárgyak (Pl. ceruzák, tollak, kulcstartók, táskák, bögrék, stb.).
- Egyedi ajándék: kis darabszámban készülnek, névre szólóan adja át az ajándékozó (pl. üzletfeleinek), általában nagyobb értéket képvisel, pl. logózott pendrive.
Fontos szempont, hogy a reklámajándék tárgyakon az információ-mennyiség minimális kell legyen (lehetőleg csak a vállalat neve, logója esetleg még a vállalat szlogenje, weboldalcím, telefonszám…).
Egyedi reklámajándékok esetén gyakran semmilyen szöveg nincs a tárgyon, vagy csak a csomagoláson.
A reklámajándékokkal régi vevőink hűségét, lojalitását erősíthetjük, vagy új látogatók, ügyfelek megszerzését segíthetjük elő kiegészítő elemként használva őket (pl egy toll a névjegykártya és céges mappa mellé). |
A reklámajándék- és promóciós termékekhez kapcsolódó logózással az Ügyfélnek lehetősége van megszemélyesíteni a termékeket, ezzel erősítve céges megjelenését. Vállaljuk a legkülönbözőbb termékek pl. tollak, (papír)táskák, pólók, nyakbaakasztók, stb. beszerzését, legyártását és nyomását (szita-, tampon-, dombornyomás, gravírozás, hímzés) is. |