Tamponnyomás
Tamponnyomást akkor alkalmazunk, ha a nyomtatandó reklámajándék termék túlságosan apró, illetve a felülete erősen görbült (például toll, öngyújtó, pendrive, stb.). Alkalmazható szinte bármilyen anyagra (műanyagok, fém, fa, bőr és műbőr, papír). A tampon egy sima felületű, puha, tömörgumiból kialakított lapított félgömb-szerű fej. A tamponok rugalmassága és formája sokféle lehet. Ez a fej végzi a nyomtatást, oly módon, hogy a felfestékezett kliséről felveszi a festéket, majd rányomja a tárgy felületére. A klisé egy lemez, amely többrétegű, speciális fémötvözetből készül, UV fényre reagáló réteggel a felszínén. Nagyobb példányszámú nyomtatás esetén savval maratott lemezt alkalmazunk.
Tamponnyomás technológiája: A klisé működése tulajdonképpen egy klasszikus sokszorosító grafikai eljárás, a mélynyomtatás elvével azonos: a festék a lemez mélyedéseiben ül meg. A különbség csak abban áll, hogy a tampon közvetíti a festéket. Ezzel elérve a nem síkba történő nyomtatást.
Tekercs / rotációs nyomás
A papír tekercsben kerül a nyomógépre feldolgozásra.
Terjedelem
A termék összes (számozott) oldalának mennyisége. Pl. 8 oldalas prospektus, 2 oldalas szórólap, 60 oldalas katalógus, 2 oldalas plakát.
FONTOS! Annak ellenére, hogy sokszor egy terméknek csak egyik oldala kerül nyomásra (pl. névjegykártya, vagy plakát) és a másik nyomatlanul marad, a terméknek változatlanul 2 oldala van, tehát egy hivatalos ajánlatban a terjedelem: 1 oldal helytelen meghatározás!
Transzfernyomás
Transzfernyomás szitanyomás technológiával: ebben a technológiában a nyomtatást szitatechnikával végezzük, indirekt módon. Ez azt jelenti, hogy a nyomtatandó anyagra nem közvetlenül nyomtatunk. Egy fázis közbeiktatásával két lépcsőssé tesszük a folyamatot. Direktnyomtatásnak azt nevezzük, ha a termékre közvetlenül szitázunk. Bizonyos esetekben ez a módszer általában a termék jellemzői miatt , nehezen vezet el a kívánt eredményhez, vagy egyáltalán nem lehetséges. Ilyen esetekben transzfer indirekt technikát alkalmazunk. Lényegében matricát hozunk létre úgy, hogy a grafikát speciális papírra szitázzuk. Az így előállított matricát rávasaljuk a termékre. Számos reklámajándék logózható ilyen módon, pl. póló, baseball sapka, táska, stb. |